8-А мова

8-А клас
УКРАЇНСЬКА МОВА

Завдання

1.Опрацювати тему "Відокремлені члени речення" за підручником (пар.31-33)

2. Переглянути відео


 3. Пройти онлайн-тести з теми "Відокремлені члени речення", обравши на сторінці розділ"Освітні тести", а нижче назву предмета, клас і тему.
https://onlinetestpad.com/ua/test/130591-chisl%D1%96vnik-yak-chastina-movi 

4. Опрацювати теоретичний матеріал з даної теми в розділі "Синтаксис і пунктуація" і пройти тести  за посиланням
https://webpen.com.ua/index.html#exercises

5. Виконати вправи за підручником 312, 320, 336. Фотокопії виконаних вправ відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com

Листи мають бути підписані


ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ

Відокремлені члени речення https://learningapps.org/1663527
 https://learningapps.org/1292519


УВАГА!!!
НАСТУПНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ

1.Опрацювати тему "Відокремлені додатки" за підручником пар.34

Переглянути відеоурок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=TwdpW41XCKY Відокремлені додатки
https://www.youtube.com/watch?v=RU8eE_yRgBw Розділові знаки при відокремлених додатках

Виконати вправи за підручником 348, 349. Фотокопії виконаних вправ відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com
Листи мають бути підписані.

2. Опрацювати тему "Відокремлені обставини" за підручником пар.35

Переглянути презентацію за посиланням https://www.slideshare.net/elenanovikova_1966/ss-57747043

Виконати вправи за підручником 363, 369. Фотокопії виконаних вправ відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище.


Виконати тестові завдання. Фотокопію виконаної роботи або варіантів відповідей надіслати листом на пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище, предмет і тему
 «Відокремлені додатки і обставини»


1.Відокремлений додаток ужито в реченні
А.   Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній бороні.
Б.   Розминаючи сизий полин у долоні, роси юності спогадом пю.
В.   До серця доторкнулася весна, ота жіноча, ніжно-лебедина.
Г.    Усі, за винятком Андрія, прийшли того вечора на збори.
Д.   Ніч була темна, але тиха.

2. Відокремлений додаток ужито в реченні
А.   То пилок, то сніги, то сльота партизанську вкривають дорогу.
Б.   Крім знання, тут потрібна інтуїція, дар передбачення, дар ясновидця.
В.   У темному гаю, у зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть.
Г.    Щовесни, як і інші дерева, яблуня своїм цвітом цілується з бджолами.
Д.   І все-таки до тебе думка лине, мій занапащений, нещасний краю.

3. Відокремлений додаток ужито в реченні
А.   Хлопець стріляв швидко, хоча й неточно.
Б.   О земле втрачена, явися бодай у зболеному сні!
В.   Край шляху, у долинці, догорає вогнище.
Г.    А там, надворі, іде дощ, готується до виступу веселка.
Д.   За винятком баби Оришки, Чіпка нікого не любив.

4. Одиничний дієприслівник треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А.   Не читай лежачи!
Б.   Погомонівши молодята пішли з садка.
В.   Деякий час усі сиділи задумавшись.
Г.    Якби хліб та одежа то їв би козак лежа.
Д.   Ідуть дівчата в поле жати та знай співають ідучи.

5. Одиничний дієприслівник треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А.   Бійці пересуваються катакомбами згорбившись.
Б.   Одні сиділи на буреломі інші слухали стоячи.
В.   Із вирію летять курличучи ключі.
Г.    Попрацювавши мої друзі пішли грати у футбол.
Д.   Чорна качка тримається на воді розпластавшись.

6. Обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А.   Сніг іде і сяйво розсіваючи бліде зволожує афіші і обличчя.
Б.   Степ зігнавши з себе ранкову прохолоду виграє зеленими барвами.
В.   Над озером холонув вечір зануривши в мілкі береги далеке полум’я хмар.
Г.    Дівчина все ще стоїть заломивши руки.
Д.   Білий кінь повіддя попустивши летить у степи.

7. Одиничний дієприслівник НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Розбудовуючись Київ зумів лишити живу природу найбільшою своєю окрасою.
Б Собака теж зробився веселий і покрутившись знехотя потюпав геть.
В Опритомнівши Григорій почув зовсім недалеко глухі постріли.
Г Ні півслова все мовчит ь і насупившись сидить.
Д Артем здебільшого говорить не поспішаючи.

8. Одиничний дієприслівник НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Не подумавши й кілочка не затешеш.
Б Спочиваючи бійці славну пісню співають.
В Прощаючись Радченко поглядає в бік Дніпра.
Г Стоїть замислившись стара груша в саду!
Д Затихаючи десь за ланами гомонів грім.

9. Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Сніг іде і сяйво розсіваючи бліде зволожує афіші і обличчя.
Б Степ зігнавши з себе ранкову прохолоду виграє зеленими барвами.
В Над озером холонув вечір зануривши в мілкі береги далеке полум’я хмар.
Г Дівчина все ще стоїть заломивши руки.
Д Білий кінь повіддя попустивши летить у степи.

10. Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Забувши сміх ми слухали нового вчителя схилившись на парти.
Б Ми сидимо під кручею поклавши вудочки на хиткі рогачики і гомонимо.
В Уже за Лебединським лісом вороги бігли не чуючи ніг.
Г Мокрий сніг легко падаючи як цвіт вишні від вітру лягав на землю.
Д Весело фиркаючи машина вирвалася на пагорок помчала у видолинок.

11.Укажіть речення, у якому відокремлена обставина виражена іменником з прийменником.
А   Співають усі, за винятком Ліни Яцуби, дочки відставника…
Б   Незважаючи на вітрець, робилося душно.
В   Звучав потемнілий дзвін, пудів на тридцять.    
Г   У лісі, опріч мене, є ще хтось.

 12.Яким відокремленим членом речення є виділені в реченні слова?
І сон мене так ніжно обійма, що, окрім сну, не хочеться нічого.
А   Відокремлена прикладка;                    Б   відокремлене означення;
В   відокремлена обставина;                     Г   відокремлений уточнюючий додаток.


____________________________________________________



УВАГА!!!

НАСТУПНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Термін виконання 27.04 - 08.05

1.
Опрацювати тему "Відокремлені уточнювальні члени" за підручником (пар. 36)

   Переглянути відеоурок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=BSu7VBdAe44

    Виконати вправи за підручником 377, 379. Фотокопії виконаних вправ відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище.

2.
Опрацювати матеріал уроку розвитку мовлення за підручником
Тема 4-5. Твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень в художньому стилі (ст. 188-193).

   Опрацюйте пам'ятку "Орієнтовний складний план твору-опису вулиці" (ст.191) та "Як працювати над твором" (ст.192-192)

    Ознайомтесь із зразком твору-опису місцевості
ЗРАЗОК
Моя вулиця 

У кожної людини є найпам’ятніші, найдорожчі місця в житті. Для мене — це моя рідна домівка, мій дім, моя вулиця. Коли я була зовсім маленькою, мої батьки одержали квартиру в новому районі на вулиці Дружби Народів. Я вважаю, що ця назва символічна, адже саме дружба між людьми є запорукою найкращих почуттів: дружба перетікає в любов, без дружби немає вірності, з дружби починається людяність.


Дванадцять років тому на місці кукурудзяного поля і колгоспних ферм «виріс» молодий житловий масив. Білі багатоповерхівки височіли над землею, ніби торкаючись хмар рогачами телеантен, і самі нагадували хмари. Я і мої ровесники зростали разом із цим районом, тут нам усе близьке і знайоме.

Наша вулиця пряма і широка. Улітку тут багато зелені, адже на один бік припала лісосмуга, перетворена на затишну алею. З іншого, сонячного боку,— завжди багато квітів, проте і дерева за дванадцять років вже встигли підрости. Край вулиці виходить у поле. Із вікон верхніх поверхів відкривається чудовий краєвид — неосяжні зелені поля, які на початку літа золотяться соняшниковим сяйвом. Інший край вулиці впирається у широку автомобільну магістраль, за якою починаються приватні забудови. Хоча одноповерхові будиночки і претендують на оригінальність архітектури, я люблю багатоповерхівки. Особливо приємно дивитися на дев’ятиповерхівки з візерунками біля дахів — це будинки поліпшеного планування. Вони виділяються своєю оригінальністю. Вулиця дуже довга, а з обох її країв розташувалися «Універсами». Їх спроектовано майже однаково, тому вулиця набуває своєрідного обрамлення.

Для обслуговування жителів на території нашого мікрорайону заплановано необхідні громадські та державні заклади. Більшою мірою вони розташовуються на перших поверхах багатоповерхових будинків, за винятком хіба що магазинів і кафе. Кафе «Лотта» стало улюбленим місцем відпочинку молоді. А між будинками у затишних дворах розташувалися дитячі садочки та школи. В оточенні житлових будинків — моя школа.

Ця триповерхова споруда побудована так, що багато її вікон виходять у внутрішній дворик із клумбою посередині, на якій росте велика ялина. Перед центральним входом полум’яніють на клумбах квіти, а березова алея, яка веде до школи, створює затишок, підносить настрій.

Я люблю свою вулицю будь-якої пори, але особливо восени. Це час, коли все залите золотом, яке перемежовується з багрянцем.

Із вікна мого будинку добре простежується увесь мікрорайон, а легкий вітерець ранньої осені сповнює кімнату пахощами зів’ялого листя.

    Складіть тір-опис вулиці, на якій ви живете. Фотокопію виконаної роботи відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище.


Увага!
Завдання для підсумкової 
контрольної роботи

1. Написати аудіодиктант
2. Виконати повний синтаксичний розбір першого речення (визначити частини мови, члени речення, дати повну характеристику реченню).

3. Фотокопію виконаної роботи надіслати листом на пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище, предмет і тему.

Немає коментарів:

Дописати коментар