8-Б
УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання
1. Опрацювати тему "Узагальнювадьні слова при однорідних членах речення" за підручником (пар.25)
Переглянути відео за посиланнями
2. Опрацювати тему "Звертання" за підручником (пар.27)
Переглянути відео за посиланням
Виконати вправу 283. Фотокопію надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.
3.Опрацювати тему "Вставні слова, словосполучення, речення" за підручником (пар.28)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=7xfoSPBPglc Вставні слова
https://www.youtube.com/watch?v=WRdl08mK5gs
Розділові знаки звертання, вставні
слова
Виконати вправу 295. Фотокопію надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.
4. Опрацювати теоретичний матеріал з даної теми в розділі "Синтаксис і пунктуація" і пройти тести за посиланням
https://webpen.com.ua/index.html#exercises
1. Опрацювати тему "Відокремлені прикладки" за підручником пар.33
Переглянути відеоурок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=G5nwyICkLhw
Виконати вправи 339, 343. Фотокопії надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.
Перевір себе
2.Опрацювати тему "Відокремлені додатки" за підручником пар.34
Переглянути відеоурок за посиланням
Виконати вправи за підручником 348, 349. Фотокопії виконаних вправ відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com, вказавши в темі листа своє прізвище.
2. Поширене означення НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Зачарований прекрасним вечором я довго блукав понад берегом річки.
Б Світ до захмеління прекрасний розступався на всі чотири боки.
В Не відомий нікому сідаю на лавку слухаю і дивлюся.
Г Край моря сонце золотить укриті лісом гори
Д Обігріте й нагодоване затріпотіло пташенятко крильцями.
3. Речення Задоволені й усміхнені … поверталися зі стадіону додому ускладниться відокремленим означенням, якщо на місці крапок уписати слово
А глядачі
Б футболісти
В тренери
Г футболісти й тренери
Д вони
4. Якщо на місці крапок уписати сполуку слів оздоблені інеєм, то неускладненим стане речення
А … вражають красою дерева.
Б Вражають красою дерева … .
В Дерева … вражають красою.
Г Вражають красою … дерева.
Д Красою вражають дерева… .
4. Опрацювати теоретичний матеріал з даної теми в розділі "Синтаксис і пунктуація" і пройти тести за посиланням
https://webpen.com.ua/index.html#exercises
ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ
Однорідні члени речення "Перший мільйон" https://learningapps.org/1768635
Звертання https://learningapps.org/1954657
Вставні слова https://learningapps.org/2037557
УВАГА!!!
НАСТУПНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
1. Виконати контрольну тестову роботу. Фотокопію виконаної роботи або варіантів відповідей надіслати листом на пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище, предмет і тему.
Контрольна робота з теми «Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова»
1.Позначити речення з однорідними означеннями.
А) Учора в дощ зайшов до мене Блок, блідий от смутку, тихий од думок, близький до сліз
(Л. Костенко).
Б) Острів схожий на гігантський старезний вітрильник (М. Слабошпицький).
В) Падав тихий лапатий сніг (О. Чорногуз).
Г) Його роги нагадували осінній низькорослий кущ (Є. Гуцало).
2. Позначити речення, у якому є поширене звертання (розділові знаки пропущено).
А) Яка ти розкішна земле весело засівати тебе хлібом (М. Коцюбинський).
Б) Ластівочко звідкіля ти прилетіла? (А. Камінчук).
В) О слово рідне орле скутий (Олександр Олесь).
Г) Мамо зваріть супу! (Остап Вишня).
3. Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А) Булава здатна творити і добро, і зло, будувати й руйнувати, зміцнювати злагоду й сіяти ворожнечу (А. Багнюк).
Б) Не сполохай рідного слова, а захисти його, до серця притули (І. Драч).
В) Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень до церкви! (Я. Гоян).
Г) Колонний безсонний смерековий зал (Л. Костенко).
4. Позначити речення, у якому є вставне словосполучення (розділові знаки пропущено).
А) Якщо козаки бачили в морі турецьку галеру, їхні чайки миттю шикувалися у формі півмісяця
(М. Слабошпицький).
Б) Кажуть сніг на полі – хліб у коморі (Народне прислів’я).
В) Даруйте на слові мені важко вас зрозуміти (Панас Мирний).
Г) Вирішили ми з паном, або виріше пан зі мною, впіймала того клятого сома! (Остап Вишня).
5. Позначити речення, у якому є вставне речення.
А) Читачі пам’ятають, як юнаки (серед них був і Олесь Гончар) залишали аудиторії та бібліотеки, шикувалися в студентські батальйони.
Б) Батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько (Із часопису).
В) Звісно, важливо порівнювати себе з іншими людьми (Із часопису).
6. Установити відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з однорідними членами.
1. Двокрапка А) І радість і смуток і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм
2. Тире снуванням.
3. Коми Б) Неспокій бачив я скрізь у дубовій і вербовій корі у старих пеньках у дуплах
(О. Довженко).
В) Лози висип кручі ліс усе блищить і сяє на сонці (О. Довженко).
7. Позначити речення, у якому є вставне речення.
А) Тепер, коли під стелею горить синява жарівка, а за буфетом чорні (неприродно довгі вії надають очам вигляд блискучих комах з безліччю тоненьких, чорних ніг) очі Моніки, студенти не помиляються, що їдять і п'ють (І. Вільде).
Б) Звуки, ніби малі, світляні петлі, налітали з усіх сторін, обсідали думки і паралізували кожний її рух (І. Вільде).
В) Десь кажуть є гора де не співають птиці.
Г) Та либонь щось було засіяно (Є. Гуцало).
8. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Там були урвисті скелі додати…
А) що піднімалися високо вгору;
Б) оповиті сірим туманом;
В) і безлюдні ліси;
Г) як готичні вежі.
9. Речення з трьома рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини Тисячі сіл вогнями благань і скорботи піднялися додати…
А) вгору та упали додолу;
Б) вгору і вугіллям та попелом упали додолу;
В) вгору і вугіллям упали додолу;
Г) та упали додолу.
10 Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А) У ясні сонячні дні з голубого неба ллються на землю дзвінкі радісні пісні жайворонків, солов'їв
(З журналу).
Б) У турботах, труді, клопотах проходить уся чудова літня пора птахів (З журналу).
В) Вже стомилась кликать і чекать фіранкова трепетна рука (І. Жиленко).
Г) Народився на грані зими і весни розтривожений білий підсніжник (Олександр Олесь).
11.Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Білий кінь з нечуваною силою шарпнувся додати…
А) прислуховуючись до навколишніх звуків;
Б) мов блискавка серед ясного неба;
В) і вирвав кінець повода;
Г) зляканий незвичайними звуками і химерними тінями.
12.Речення з двома рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини А лопухи настовбурчилися, тихо зарипіли додати…
А) і теж запахли низовинням;
Б) і запахли росою;
В) і теж запахли низовинням, росою і ніччю;
Г) порушуючи спокій тиші.
2.Опрацювати тему "Поняття про відокремлення" за підручником (пар.31)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=v6er7DfgHjY
Виконати вправи 312, 313. Фотокопії надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.
3.Опрацювати тему "Відокремлені означення" за підручником (пар.32)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Qy84MrWWhAs&t=33s Відокремлене означення
Виконати вправи 320, 329. Фотокопії надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=v6er7DfgHjY
Виконати вправи 312, 313. Фотокопії надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.
3.Опрацювати тему "Відокремлені означення" за підручником (пар.32)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Qy84MrWWhAs&t=33s Відокремлене означення
УВАГА!!!
НАСТУПНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Термін виконання 27.04 - 08.05
Термін виконання 27.04 - 08.05
1. Опрацювати тему "Відокремлені прикладки" за підручником пар.33
Переглянути відеоурок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=G5nwyICkLhw
Виконати вправи 339, 343. Фотокопії надіслати на електронну пошту belts1977@gmail.com , вказавши в темі листа своє прізвище.
Перевір себе
Пройти онлайн-тестування за посиланням
Переглянути відеоурок за посиланням
Виконати вправи за підручником 348, 349. Фотокопії виконаних вправ відправити на електронну пошту belts1977@gmail.com, вказавши в темі листа своє прізвище.
Перевір себе
Пройти онлайн-тестування за посиланням
Виконати проміжне тестування. Фотокопію виконаної роботи або варіантів відповідей надіслати листом на пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище, предмет і тему.
Тест з теми "Відокремлені означення, прикладки, додатки"
1. Укажіть правильне твердження.
Відокремлюватися
можуть:
А
підмет, присудок, обставина;
Б
додаток, означення, обставина;
В
підмет, присудок, означення;
Г
підмет, додаток, обставина.
А Зачарований прекрасним вечором я довго блукав понад берегом річки.
Б Світ до захмеління прекрасний розступався на всі чотири боки.
В Не відомий нікому сідаю на лавку слухаю і дивлюся.
Г Край моря сонце золотить укриті лісом гори
Д Обігріте й нагодоване затріпотіло пташенятко крильцями.
3. Речення Задоволені й усміхнені … поверталися зі стадіону додому ускладниться відокремленим означенням, якщо на місці крапок уписати слово
А глядачі
Б футболісти
В тренери
Г футболісти й тренери
Д вони
4. Якщо на місці крапок уписати сполуку слів оздоблені інеєм, то неускладненим стане речення
А … вражають красою дерева.
Б Вражають красою дерева … .
В Дерева … вражають красою.
Г Вражають красою … дерева.
Д Красою вражають дерева… .
5. Прочитайте речення.
Тепла(1) травнева ніч(2) наповнена фіалковим ароматом(3) стояла над землею(4) поблискуючи зорями(5) мліючи у своїй розкоші.
Тепла(1) травнева ніч(2) наповнена фіалковим ароматом(3) стояла над землею(4) поблискуючи зорями(5) мліючи у своїй розкоші.
Кому треба поставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В З
Г 4
Д 5
А 1
Б 2
В З
Г 4
Д 5
6. Відокремленою прикладкою ускладнено речення
А Книги — морська глибина.
Б Всесвіт цей — акваріум планет.
В Сухі гілки — це вже вінок терновий.
Г Виє вовк — ночей моїх соліст.
Д Сумління — річ тендітна і марка.
А Книги — морська глибина.
Б Всесвіт цей — акваріум планет.
В Сухі гілки — це вже вінок терновий.
Г Виє вовк — ночей моїх соліст.
Д Сумління — річ тендітна і марка.
7. Відокремленою прикладкою НЕ УСКЛАДНЕНО речення
А Перед тобою світ — великий том розкритий.
Б Життя — спокута не своїх гріхів.
В Одна в поета правда — чистота.
Г Я маю спокій — істинного друга.
Д Співають солов’ї — співці весни й любові.
А Перед тобою світ — великий том розкритий.
Б Життя — спокута не своїх гріхів.
В Одна в поета правда — чистота.
Г Я маю спокій — істинного друга.
Д Співають солов’ї — співці весни й любові.
8. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)
А Столітник або алое використовують для лікування шлунка.
Б Високого ліризму сповнені народні пісні або балади.
В Для зміцнення фундаменту використовують дуб або кедр.
Г Почитаємо «Мину Мазайла» або «Народного Малахія» М. Куліша.
Д Підмет здебільшого виражається іменником або займенником.
А Столітник або алое використовують для лікування шлунка.
Б Високого ліризму сповнені народні пісні або балади.
В Для зміцнення фундаменту використовують дуб або кедр.
Г Почитаємо «Мину Мазайла» або «Народного Малахія» М. Куліша.
Д Підмет здебільшого виражається іменником або займенником.
9. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А Тоді весна, ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розвідників, гомінливі ручаї.
Б Тоді весна ще тільки натякала, про себе висилаючи вперед, своїх зухвалих розвідників — гомінливі ручаї.
В Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розвідників — гомінливі ручаї.
Г Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед, своїх зухвалих розвідників, гомінливі ручаї.
Д Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розвідників, гомінливі ручаї.
А Тоді весна, ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розвідників, гомінливі ручаї.
Б Тоді весна ще тільки натякала, про себе висилаючи вперед, своїх зухвалих розвідників — гомінливі ручаї.
В Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розвідників — гомінливі ручаї.
Г Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед, своїх зухвалих розвідників, гомінливі ручаї.
Д Тоді весна ще тільки натякала про себе, висилаючи вперед своїх зухвалих розвідників, гомінливі ручаї.
10. Відокремлений додаток ужито в реченні
А Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній бороні.
Б Розминаючи сизий полин у долоні, роси юності спогадом п’ю.
В До серця доторкнулася весна, ота жіноча, ніжно-лебедина.
Г Усі, за винятком Андрія, прийшли того вечора на збори.
Д Ніч була темна, але тиха.
А Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній бороні.
Б Розминаючи сизий полин у долоні, роси юності спогадом п’ю.
В До серця доторкнулася весна, ота жіноча, ніжно-лебедина.
Г Усі, за винятком Андрія, прийшли того вечора на збори.
Д Ніч була темна, але тиха.
11. Відокремлений додаток ужито в реченні
А То пилок, то сніги, то сльота партизанську вкривають дорогу.
Б Крім знання, тут потрібна інтуїція, дар передбачення, дар ясновидця.
В У темному гаю, у зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть.
Г Щовесни, як і інші дерева, яблуня своїм цвітом цілується з бджолами.
Д І все-таки до тебе думка лине, мій занапащений, нещасний краю.
А То пилок, то сніги, то сльота партизанську вкривають дорогу.
Б Крім знання, тут потрібна інтуїція, дар передбачення, дар ясновидця.
В У темному гаю, у зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть.
Г Щовесни, як і інші дерева, яблуня своїм цвітом цілується з бджолами.
Д І все-таки до тебе думка лине, мій занапащений, нещасний краю.
12. Відокремлений додаток ужито в реченні
А Хлопець стріляв швидко, хоча й неточно.
Б О земле втрачена, явися бодай у зболеному сні!
В Край шляху, у долинці, догорає вогнище.
Г А там, надворі, іде дощ, готується до виступу веселка.
Д За винятком баби Оришки, Чіпка нікого не любив.
А Хлопець стріляв швидко, хоча й неточно.
Б О земле втрачена, явися бодай у зболеному сні!
В Край шляху, у долинці, догорає вогнище.
Г А там, надворі, іде дощ, готується до виступу веселка.
Д За винятком баби Оришки, Чіпка нікого не любив.
Увага!
Завдання для підсумкової
контрольної роботи
1. Написати аудіодиктант
2. Виконати повний синтаксичний розбір першого речення (визначити частини мови, члени речення, дати повну характеристику реченню).
3. Фотокопію виконаної роботи надіслати листом на пошту belts1977@gmail.com, вказавши у темі листа своє прізвище, предмет і тему.
Немає коментарів:
Дописати коментар